Bumerang - Yazarkafe

1 Haziran 2014 Pazar

Kolay Fırça Temizliği!

Merhaba, nasılsınız? Benim bugün temizlik günümdü:) Aslında bu konuda biraz tembelim diyebilirim, makyaj fırçalarımı, süngerlerimi temizlemek yerine gidip yenisini alıyordum ve istediğim sonucu alamıyordum. Açılı eyeliner fırçası arayıp bulamadığımda bu kararı verdim. İnternetten araştırdım birkaç yerde okuduğum temizleme yöntemleri beni pek etkilemedi. Zeytinyağı ve bulaşık deterjanı karışımını denemeyi düşündüm fakat fırçalarda ağırlık hissi ve koku yaptığını okuyunca bundan hemen vazgeçtim. Eyeliner fırçam berbat durumdaydı ve onu daha da ağırlaştıramazdım. 
Bende farklı ve üşengeçlikten biraz kolay bir yöntem uygulamaya karar verdim:) Şimdi bir bakalım neler yapmışım...


Öncelikle ihtiyacınız olan şey bir bulaşık deterjanı. Ben evdekini kullandım yani özellikle Fairy markasını seçmemin bir nedeni yok. Fakat elmalı olması fırçalarda çok hoş bir koku bıraktı:)

 Sonraki ihtiyacınız dayanıklı bir ıslak mendil olacak çünkü ıslak mendili kullanmadan önce suyla güzelce yıkamamız gerekiyor bulaşık deterjanının daha etkili olabilmesi için. Ve tabi temizlenmeye susamış bir fırça...:) Fotoğrafta göreceksiniz birde kürdan kullandım. Çünkü aradaki katılaşmış olan eyelinerları onunla çıkarttım ve tabi kapağındaki siyahlıkları da. Eğer sizin böyle bir derdiniz yoksa kürdan kullanmayabilirsiniz. Ve ıslak mendilde gördüğünüz miktarda bulaşık deterjanı fazlaca köpürüp eyeliner fırçanızı temizlemeye yetiyor. Daha fazlasını yaparsanız başa çıkamazsınız diye düşünüyorum.


Ben baktım ki hızımı alamıyorum bronz allık kullanmaktan bronzlaşan makyaj süngerimi de temizlemeye karar verdim. Yeni bir allık fırçası almama rağmen bu süngerden vazgeçemiyorum allığı tam istediğim yoğunlukta istediğim şekilde sürüyor. Neyse gördüğünüz gibi allık fırçam da bronz bir şekilde "temizle beniiii" çığlıklarıyla kamerama poz verdi. Bende bu çığlıkları duyup yeni bir ıslak mendil yıkadım önce ıslak mendille hafif üzerindeki makyaj kalıntılarını temizlerseniz daha temiz ve çabuk olacaktır. Daha sonra yeni ıslak mendilimize bir miktar (yine üstteki fotoğraftaki kadar olması yeterli) bulaşık deterjanı sıkıp süngerimizi güzelce ovuyoruz. Zaten ıslak mendil değdiği anda makyaj kalıntıları hızlıca çıkmaya başlıyor. Açıkçası bu kadar hızlı olacağını tahmin etmemiştim. 


Veee son olarak bu aşamaları geçtikten sonra suyun altında fırçalara zarar vermeden yumuşak hareketlerle fırçaları yıkıyoruz. Dayanıklı bir kağıt havlu alıp güzelce kuruttuktan sonra fırçalarımızın son haline keyifle bakıyoruuuz:)

Okuduğun için teşekkürler umarım işe yaramıştır, kolay gelsiiiin! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder